Vállfájdalom kezelése - 10 tippünk is van!

Testépítés váll fájdalom. Válledzés – ha fáj a vállad

testépítés váll fájdalom

A leggyakoribb vállsérülés az ütközéses szindróma By: IQfitnesz. A vállizület az egyik legmozgékonyabb, ugyanakkor talán pont ezért a legsérülékenyebb izületünk.

Vállfájdalom

Szinte az összes felsőtest gyakorlatban részt vesz, vagy mozgatóként, vagy stabilizátorként. De egy biztos, ha súlyt fogunk a kezünkbe, akkor a vállunk terhelést kap. A sportsérülések jelentős része valamilyen vállfájdalmat jelent és bizony ezek mögött szinte mindig a rotátorköppeny sérülése áll.

A váll izmainak egyik tapadási pontjából alakul ki ez a rész, ami gyakorlatilag körbefogja, és a helyén tartja a vállizületet.

testépítés váll fájdalom

A problémákért szinte kizárárólag egy izom a felelelős, mégpedig a supraspinatus, illetve annak ínszalagja, amely átmegy a vállcsúcs alatt. Azzal, hogy a válcsúcs és a felkar csont feje között helyezkedik el, adja magát, hogy bizonyos helyzetekben beszorul, majd begyullad, amitől még jobban megszorul. Testépítés váll fájdalom szoros helyzetben történő mozgás miatt, pedig sérül és végső esetben el is szakadhat.

Hogyan előzhető meg a vállfájdalom?

A fentieket hívják ütközéses szindrómának, vagy impingement szindrómának. Tapasztalatból mondhatom, hogy nagyon tud fájni és képes lenullázni az ember teljesítményét. Jellemzően a negyvenes évinktől jön elő, illetve azoknál hamarabb, akik valamilyen fej feletti munkát végeznek, vagy sportolnak. Nincs jellemző különbség nők és férfiak között, mindenkit érint.

A váll természetes és természetellenes mozgásai

Később ez már szinte minden karmozgást igénylő tevékenységnél jelentkezik, öltözés, mosdás, pakolás, stb. Majd legvégül már éjszaka nyugalmi állapotban is megjelenik a fájdalom, ezáltal rontva az éjszakai regenerációs időszakot. Mit lehet tenni ellene? Az első és legfontosabb a megelőzés.

A vállfájdalom kezelése előtti teendők

Ha soha nem emeljük a kezünket a fejünk fölé, akkor soha nem is fogunk találkozni vele. Azonban ez még az antisportolóknál se tartható állapot, mi pedig kifejezetten szeretjük a kezünket a fejünk felé emelni, sőt tesszük ezt súllyal nehezítve.

testépítés váll fájdalom

Ezért ha előrelátóak vagyunk, vagy ha már találkoztunk a problémával, akkor okosabbak. Tehát meg kell erősíteni a supraspinatus-t.

A vállfájdalom leggyakoribb okai:

Erre néhány nagyon egyszerű gyakorlat létezik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy üres üvegnél az hüvejkujjunk lefelé néz, míg teli üvegnél felfelé.

testépítés váll fájdalom

A legtöbb súlyzós gyakorlat befelé forgatja a kart, így ebben az irányban erősebbek leszünk, mint a kifelé forgatásnál, ami egyébként nem egy gyakori mozdulatsor. Mivel felborul az egyensúly a két irány között, így ha mégis szükség van a kifelé forgatásra, amiért jelentős részben a supraspinatus a felelős, úgy adja magát a sérülés lehetősége.

testépítés váll fájdalom

Tehát ha kiegészítő gyakorlatokkal formában tartjuk ezt az izmot is, akkor javíthatunk a helyzetünkön. Az erősítés mellett nagyon fontos a nyújtás is, mert az erőgyakorlatoktól automatikusan rövidülnek a mozgás testépítés váll fájdalom és ez megint a sérüléshez vezethet. Természetesen a supraspinatust is lehet nyújtani, létezik néhány fakír mozdulat, amivel a teljes rotátor köppenyt átnyújthatjuk, javítva ezzel a rugalmasságát.

fekvenyomás helyesen

Nagyon fontos a különböző dobó és hajító mozdulatot végző sportok esetében a nyújtása, mivel náluk nem a beszorulás okozhat sérülést, hanem a rotátor köppeny dinamikus megnyúlásából fakadó szakadás. Ha viszont már megvan a baj, mert fáj, akkor gyógyítani kell.

Ananda

Először is meg kell állapítani, hogy tényleg mivel állunk szemben. Ez egy kétirányú rtg felvétellel, vagy MR vizsgálattal megállapítható, de sok esetben szemrevételezéssel, nyomáspróbával és a két oldal összehasonlításával is már látható, hogy mi a fájdalom forrása. Sok szakember ilyenkor tornát ír fel, vagy fizióterápiát, ami a legtöbb esetben tovább ront a helyzeten, mert a célzott mozgatás tovább fokozhatja a testépítés váll fájdalom.

Az enyhébb esetekben elegendő néhány nap pihentetés, jegelés és utána fokozatos terhelés mellett jöhet a megelőzés. Ha komolyabb a baj, akkor szteroidos gyulladáscsökkentő injekció fájdalomcsillapítóval együtt képes néhány nap testépítés váll fájdalom megszüntetni a fájdalmat és csökkenteni a fájdalmat okozó ödémát.

A leggyakoribb vállsérülés az ütközéses szindróma - honlapkeszit.hu

Ha ennél is nagyobb már a baj, akkor marad a műtéti beavatkozás. Ez már csak súlyos elváltozás, vagy szakadás esetén jön szóba. A legjobb, ha el sem jutunk idáig.