Befagyott váll szindróma

Fájó vállízület-összetörések. Vállfájdalom 11 oka, 4 tünete és 5 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet fájó vállízület-összetörések mindennapokban a fájdalom enyhítésére.

A vállízületek szalagainak meszesítése

Hogyan épül fel a vállízület? A vállízület az egyik legnagyobb mozgásterjedelemmel rendelkező ízületünk, a felső végtag laza, szabad mozgását teszi lehetővé. A vállízület egy gömbízület, a felkarcsont feje és a lapocka ízületi vápája alkotja, melyek egy vékony porcgyűrű segítségével kapcsolódnak egymáshoz.

Összetevők és folyadékok 30 g zablalt öntsünk 2 evőkanál. Alaposan hűtött rúzsát egy darab ruhára helyezzük és percig vigye fel a fájdalmas ízületre. A zabpehely tömöríti a fájdalmat. A káposzta levelei, amelyeken egy mézréteget alkalmaznak, érzéstelenítő hatást fejtenek ki. Ez a tömörítés, amelyet az érintett kötéshez meleg törülközővel rögzítettek, éjszakára marad.

Speciális anatómiai felépítésnek köszönhetően bármilyen irányú mozdulatra képes. A vállízület mozgatásáért és stabilitásáért fájó vállízület-összetörések részben a környező izmok felelősek, elsősorban az ízületet körülvevő rotátorköpeny.

Befagyott váll szindróma Befagyott váll szindróma A nem múló vállfájdalom hátterében sokszor komolyabb probléma áll egy szimpla húzódásnál, vagy a megerőltetésnél. A befagyott váll szindróma általános tünetei miatt sokszor húzódásként vagy ideggyulladásként kerül ellátásra, így van, hogy hosszú időbe telik, mire felismerik a valódi betegséget. Cikkünkből megismerheti a betegség tüneteit és a lehetséges kezelési módokat. Mi az a befagyott váll szindróma?

Ez a négy izomból álló köpeny minden irányból körbeveszi és stabilizálja az ízületet. Az izmok túlterhelése következtében az izomegyensúly azonban felbomlik, mely a vállfájdalom leggyakoribb oka.

5 egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen

Miért kezd el fájni a váll? Annak ellenére, hogy a vállízületet testsúllyal nem terheljük, vállunk közvetve mégis nagy fájó vállízület-összetörések van kitéve, hiszen fájó vállízület-összetörések számtalan tevékenységet végzünk nap mint nap, melyhez a vállízület juttatja el karunkat a térben bármely pontra.

Ezen tevékenységeket jobbára a testünk előtt vagy mellett végezzük, egyoldalúan terhelve ezzel az ízületet mozgató izmokat.

fájó vállízület-összetörések

Az izomegyensúly felbomlása pedig fájdalomhoz vezet, melynek leggyakoribb oka az izom túlterhelése. Az izmok a rendszeres használattól irritálódnak, begyulladnak, majd befeszülnek, melynek következtében idővel képtelenné válnak a mozgások kivitelezésére. Ezek az úgynevezett degeneratív vállfájdalmak jobbára a túlterheléstől vagy az egyoldalú használat miatt alakulnak ki.

fájó vállízület-összetörések

A fájdalom hatására önkénytelenül is olyan tartást veszünk fel, melyben kevésbé fáj a váll, általában kissé előre, felfelé húzzuk. Ha ezt a testhelyzetet sokáig tartjuk fenn, kialakul egy ördögi kör: a váll fáj, ezért minimálisan mozgatjuk, ami miatt beszűkül a mozgásterjedelem, melyből kimozdítva ismét fájdalom jelentkezik.

Ennek eredményeként olyan mértékű mozgásbeszűkülés is kialakulhat, mely mindennapi életünket is megnehezíti, ugyanis a hétköznapi mozdulatok, mint a ruha felvétele, vagy egy tárgy leemelése a polcról fájó vállízület-összetörések lehetetlen feladattá válik. Ezt az állapotot befagyott váll szindrómának nevezzük.

fájó vállízület-összetörések

Fontos tehát, hogy kismértékű fájdalom esetén is rendszeresen mozgassuk át a vállízületet, hogy mozgásterjedelmét megőrizzük. Milyen egyszerű gyakorlatokkal enyhíthetünk a váll fájdalmán?

  • A térdízületek kenőcsét érzésteleníteni
  • A vállfájdalom okai
  • Izomfájdalom az egész testben
  • Ezeknek a kezelési módoknak a leírását olvashatják a továbbiakban.
  • Térd csavaró fájdalmai

Néhány egyszerű gyakorlat segítségével kimozgathatjuk a vállízületet, nyújthatjuk izmait, visszaállítva ezzel a váll mozgástartományát. Az alábbiakban bemutatunk 5 gyakorlatot, melyek nagyjából összesen 5 percet fájó vállízület-összetörések, és nagyban hozzájárulhatnak a vállfájdalom enyhítéséhez is.

fájó vállízület-összetörések

Ehhez a felkart először vízszintes helyzetben oldalra kinyújtjuk, majd könyököt 90 fokban behajlítva az alkart felemeljük. Az alkart felfektetjük magunk mellett az ajtófélfára. Támadó állást veszünk fel, majd a törzs mozdítása nélkül előre dőlünk B. Ügyeljünk arra, hogy a két váll párhuzamos maradjon, ne engedjük az ellentétes vállat fájó vállízület-összetörések dőlni.

Ezt a pozíciót tartsuk 15 másodpercig.

Váll – nyáktömlő-gyulladás

Ezután a felkart 90 fok fölé emeljük, és így támasztjuk ki alkarunkat, majd előre dőlve ismét 15 másodpercig nyújtjuk C. Végül 90 fok alá visszük a kart és így is megismételjük a gyakorlatot A. A másik kart is ugyanígy mindhárom pozícióban megnyújtjuk. Ehhez csípőszéles terpeszbe állunk, hátunkat kiegyenesítjük, két kezünket a hátunk mögött összekulcsoljuk, a vállakat pedig fájó vállízület-összetörések toljuk.

fájó vállízület-összetörések

A fájó vállízület-összetörések kart hátunk mögött megemeljük, ügyelve rá, hogy közben ne dőljünk előre és ne emeljük fel vállainkat se. Ezt ízületi fájdalom porok pozíciót is 15 másodpercig kitartjuk, majd karunkat lassan leengedjük és ellazítjuk.

Ehhez az egyik kart felemeljük a fejünk mellé, majd behajlítjuk úgy, hogy a kézfejet a két lapocka közé helyezzük. Másik kezünkkel fejünk fölött átnyúlva megfogjuk a behajlított kéz könyökét és elkezdjük hátra és magunk felé húzni azt. A gyakorlatot mindkét karral elvégezzük, másodpercig kitartva, majd ellazítjuk a karokat.

Vállfájdalom 11 oka, 4 tünete és 5 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Ellentétes karunkkal alulról, könyök felett megfogjuk és húzzuk ellentétes irányba magunk előtt. Itt a váll hátsó részét és a hátunkat érezzük majd, hogy nyúlik. Figyeljünk rá, hogy vállainkat ne emeljük meg a gyakorlat közben. Ezt a gyakorlatot is 15 fájó vállízület-összetörések kitartjuk, majd ellazítjuk mindkét kart és elvégezzük a másik karral is ugyanígy. Ennek az 5 egyszerű gyakorlatnak a rendszeres elvégzésével megőrizhetjük és növelhetjük is vállunk mozgásterjedelmét, megelőzve ezzel egy esetleges vállműtétet is.

Ha a panaszok nem enyhülnek rendszeres átmozgatás hatására sem, mindenképp javasolt váll specialista ortopéd szakorvos felkeresése.

fájó vállízület-összetörések